2013 m. balandžio 23 d., antradienis

KĄ DARYTI JEI ATŠAUKĖ AR ATIDĖJO SKRYDĮ? 

Skrisdami lėktuvu nepagalvojame, ką reiktų daryti jei skrydis vėluotu ar išviso būtų atšauktas? Juk nepultume į paniką, o gal? Kol su tokia problema neteko susidurti, tol ir nežinome kaip elgtumėmes, nors, spėju, kad giliai pasąmonėje laukdami lėktuvo meldžiamias, kad neįvyktų nieko netikėto. Na o jei kartais taip įvyksta, ką reiktų daryti?
 Jūsų skrydis atidėtas
Jei jūsų reisas atidėtas 2 ir daugiau valandų - jums priklauso teisė į rūpinimąsi. Oro skrydžių bendrovė privalo jums suteikti nemokamą maitinimą, gaiviuosius gėrymus ir du nemokamus skambučius (nors manau šiais laikais jie nelabai aktualūs). Iš savo patirties galiu pasakyti, kad oro bendrovė duoda maisto kuponą su tam tikrai suma ir su juo galite eiti pavalgyti į bet kurį ant kupono nurodytą oro uosto kavinę - restoraną, mano atveju tai buvo 25 Lt, už kuriuos tikrai normaliai galima buvo pavalgyti.

Jei jūsų reisas atidėtas 5 ir daugiau valandų, jūs galite atsisakyti laukti ir paprašyti sugrąžinti pinigus, arba tęsti savo kelionę ir reikalauti, kad oro bendrovė ne tik suteiktų maitinimą, gėrymus ir skambučius, bet ir viešbutį nakvynei (jei tai vyksta nakties laiku).

Jūsų skrydis atšauktas
Jei skrydis buvo atšauktas dėl:
  • ne dėl kompanijos kaltės (pvz. blogų oro sąlygų)
  • jūs apie tai buvote informuotas prieš 14 dienų
  • jums pasiūlytas kitas skrydis panašiu metu
Jūs negausite jokių kompensacijų. Bet jei priežastys ne šios, tai turite tris kelius:
  1. Atgautis visus už skrydį sumokėtus pinigus. Su visais kuro, įlaipinimo, bagažo mokesčiais. Jei kartais atšaukta antra jungiamojo reiso dalis (pvz.: skrendate Vilnius-Londonas-Sicilija ir Londonas-Sicilija reisas atšauktas) galite reikalauti pinigų ir už jau įvykusi skrydį ir už kelionę namo.
  2. Skristi į jūsų kelionės galutinį tašką kuo greitesniu kitu reisu. Nesvarbu kiek tas kitas lėktuvo bilietas kainuotų ir per kokią kompaniją vyktų reisas, jūsų oro kompanija privalo tą bilietą jums nupirkti. Jei tiesioginio bilieto nėra, galite reikalauti bilieto su persėdimu. O jei kartais lėktuvas pakyla iš kito oro uosto, kompanija turi apmokėti visas jūsų pergabenimo paslaugas.
  3. Skristi kitu metu panašiomis salygomis. Pvz.: Turėjote praleisti savaitgali Romoje, bet skrydis buvo atšauktas, o kitą dieną neskrisite, nes kitaip pabūsite labai trumpai, tada galite reikalauti, kad skrydis būtų perkeltas į kokį kitą savaitgalį.
Jei jūsų skrydis atšauktas likus mažiau nei 14 dienų, kompanija turi mokėti ir kompensacijas:
a) 250 eurų visų 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;
b) 400 eurų visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Europos Sąjungos vidaus skrydžių ir visų kitų 1500-3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju;
c) 600 eurų visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju.
Kompensacija mažinama perpus, jeigu aviakompanija jums pasiūlo (ir nuperka) alternatyvų skrydį, dėl kurio į savo kelionės tikslą nevėluosite daugiau kaip:
a) dviem valandomis – 1500 kilometrų ar mažesnio atstumo skrydžių atveju;
b) trimis valandomis – visų didesnio kaip 1500 kilometrų atstumo Bendrijos vidaus skrydžių ir visų kitų 1500-3500 kilometrų atstumo skrydžių atveju;
c) keturiomis valandomis – visų skrydžių, kuriems netaikomas a arba b punktas, atveju.

Komentarų nėra:

Rašyti komentarą