2013 m. kovo 20 d., trečiadienis

ANTIKOS PAVELDAS ATĖNUOSE

Akropolio panorama (iš asmeninio archyvo)
Praeitų metų žiemą teko apsilankyti Graikijoje, žemyninėje jos dalyje, kuri nepaisant tuo metu vykusių streikų, mane tiesiog sužavėjo. Į Graikiją vykau kaip labai laukiamas, garsus ir garbingas asmuo, nes gavau kvietimą sudalyvauti su savo filmu tarptautiniame vaikų ir jaunimo trumpametražiu filmų festivalyje „Camera Zizanio“. Keliavau ne viena, o su puikia dviejų vyrų kompanija. Nuvykę keliomis dienomis anksčiau turėjome puikią progą pamatyti legendų ir mitų apipintus, didingus Atėnus.

Jei nuvyksite į Atėnus, nepraleiskite progos apsilankyti naktinėje sostinėje, kuomet dalis miesto gyventojų ne skaniai snaudžia lovose, o šnekučiuojasi lempų-šildytuvų šviesoje. Nenustebkite pamatę, jog tai nebus jaunimas (jie linksminasi baruose-klubuose), tai bus pagyvenę ir vidutinio amžiaus graikai, gal kiek per ilgai (mūsų akimis) užsisėdėję restoranuose. Taip pat pabrėžiu, kad visi restoranai iki vieno veikia (nors tai ne sezonas, o žiemos laikotarpis). Tame naktiniame mieste pirmą kartą paragavau tikrų, nuostabių graikiškų salotų (nes tokių galima gauti tik pačioje Graikijoje).

Akropolio panorama  (iš asmeninio archyvo)
Akropolis  (iš asmeninio archyvo)
Nesivartę ilgai lovose, ryte išskubėjome pamatyti didingųjų šventyklų. Laiko, iki kada vairuotojas turėjo mus pasiimti iš viešbučio , turėjome labai nedaug, tai reikėjo pasiskubinti. Sparčiu žingsniu apėjome visą Akropolį (nors jį tuo metu puošė šalia stūksantys kranai, nuotaika ir entuziazmas tikrai nedingo), senąjį Dioniso teatrą, Herodo Atikos teatrą, Atėnės šventyklą ir puikiai atrestauruotą antikinę Agorą su viduje esančiais muziejais. Nuo viršaus atsiveriantis vaizdas tikrai neprimins Gedimino kalno, o seni nugludintys akmenys, kolonų ir alyvmedžių gausuma  nukels į Antikos laikus. Mes neturėjome jokios „turistų enciklopedijos“, tačiau patariu tokią pasiskaityti ten būnant, nes kiekvienas pastatas ir net, pasirodo, kiekvienas alyvmedžio medis, ten turi savo istoriją. Apeiti antikos paveldui, pasigrožėti miesto panorama ir pražingsniuoti pagrindine miesto gatve mums prireikė 3-4 val. (nors tikrai skubėjome), manau, vienos dienos neskubant aplankyti Atėnams tikrai užtenka.
Pakeliui į Pyrgos  aut. Erdvilas Petras Abukevičius
Važiuodami į festivalio vietą, kuris vyko Pyrgos miestelyje (tikrai ne turistinis miestas) grožėjomės pasakišku vaizdu, nes visas kelias ėjo tiesiai palei jūrą. Pyrgos mieste yra pora viešbučių, kurie negali pasigirti labai aukštu lygiu, bet gyventi ten tikrai galima. Kaip minėjau Pyrgos miestas nėra turistinis, tačiau norint pajusti tikrąjį graikų gyvenimo būdą, pamatyti tikrus, ne dirbtinius apelsinų medžius (nes Atėnuose pasirodo tik tokie auga, nevalgomi, o dekoraciniai vaisiai) ir išmokti juos skabytis iš „kaimyno daržo“, tikrai siūlau apsilankyti  šiame ar panašiame miestelyje, nes žmonės čia ne iš sostinės, čia sutiksite tikrų, nuoširdžių graikų.

Pyrgos miestelis aut. Adomas Jablonskis
Naudinga informacija
Kas dėl kainų, tai jos labai panašios kaip Lietuvoje, gal net šiek tiek brangesnės. Geriausias lauktuves atvežiau iš taip vadinamų „supermarketų“, nes graikiškų prekių racionas ten tikrai platus. Restoranuose galima pavalgyti tikrai sočiai, nes jų porcijos didelės ir kainos normalios (čia ne apie sostinę) ir yra daug vietinės kultūros patiekalų. Graikijoje tikrai reikia paragauti: graikiškų salotų ir tzatziki padažo, kas taip pat yra iš jų kultūros, na ir kaip žinoma galima apsieiti be vietinio vyno (na bent manęs jis nepribloškė) ir ouzo degtinės (vat čia, tai nebloga bomba). Atėnuose gyvenome viename viešbutyje – Carolina hotel (http://www.hotelcarolina.gr/), nors jis nėra aukščiausios klasės ir neturi pasirinkimo „viskas įskaičiuota“, geriausiu atveju gausite tik pusryčius, bet tai puikus viešbutukas su jaukiais kambariais, maloniais darbuotojais ir yra visiškai miesto centre, apsuptas klaidžių miesto gatvelių (tikrai tikrai klaidžių, nes tiek naktį, tiek dieną su žemėlapiu viešbutį radome po ilgai trukusių paieškų) ir judrių gyventojų ir tikrai už įkandamą kainą (nakties su pusryčiais kaina - 25 eurai).